19 Eki 2008

Benim Müziğim...

Bu yazıyı uzun zamandır yazmayı planlıyordum. Sonra pikap gelince yazayım dedim. Geldi bu seferde makina tatile gitti :) Benim makina valla sürekli geziyo:) yerinde durduğu yok.

Kaçımız sevdiğimiz bir şarkının ilk melodilerini duyunca mutlu olmaz ki?
Müzik böyle birşeydir belki de. Yatıştırıcı,antidepresan etkili. Ne tarz dinliyor olduğumuz yada kimleri dinliyor olduğumuz fark etmez, müzik insana iyi gelir. Birleştirir insanları.

Mesela ben yıllardır rock ve metal müzik dinlerim. Ve benimle aynı şarkıları, grupları dinleyen kişileri görünce çok mutlu oluyorum ne yalan söyleyeyim. Diyelim Simpsonlar'da dinlediğim bir grubu yada rock öğelerini barındıran bir bölüm işlediklerinde pek bir keyifleniyorum.
Şarkılarda çok şey bulurum. Bazen şarkılarla paylaşırım yalnızlığımı. Mesela akşamları Scorpions "Dusk in the wind" dinlemeden uyuyamıyorum bu aralar.
Kendimi güçlü hissetmek istediğimde Manowar dinlerim.
Tori Amos'ta piyanonun, müziğin ve liriklerin tadına varırım.
Judas'tan ne zaman "Before the down" dinlesem dalarım, dalarım, dalarım...
Skynyrd "Freebird" dinleyince hep mutlu olurum.
My Name Is Earl ve Supernatural'ı çok sevme nedenimin çaldıkları müzikler olduğunu itiraf edeyim. Earl'ın AC/DC hayranlığına ve Supernatural Dean karakterine hastayımdır.

Ama şu var ki hiçbir zaman şöyle iyi müzik dinleyicisiyimdir, şunları dinlerim diye kasım kasım kasılan müzikotoritesi kılıklı tiplerden olmadım hiç. Süper dinleyici olduğumu iddia etmem, sadece dinlerim, birilerine kendimi beğendirmek için müzik dinlemem. Sürekli olarak siyah giymem.
Grupların tişörtlerini çekip, karizma yapma peşinde olan ve çevresindekileri "şunları dinliyorum olm,benim kadar kim grup, şarkı bilir, en kıyıda köşedeki grupları, kişileri bilirim, müziği yaladım yuttum" diye hava yapan tiplere kıl olurum.
Evet hayat değişir, yaşam çeşitlenir, elbiseler, topuklu ayakkabılar giyersin, makyajın daha bir kadınsılaşır ama rock ve metal sevginden birşey kaybetmezsin. Çünkü zaten alakası da yoktur. Dış görünüşün bu diye özenti diyen tiplere bi güler geçersin.

1 yıl önce metal dinleyen ve bir ton grup dinliyorum diye havasından geçilmeyen arkadaşların şimdiki hallerine bakarsın. Adam der, yaşlandık, artık club, house dinliyoruz. İyidir hoştur ama nerede senin o yere göğe sığdıramadığın gerçek metal sevgin?
Değişmeyen tek şey 1yıl önce de kimseyi beğenmiyordu,"en" oydu, şimdide :)

En daimi olan şey benim için, dinlediğim şarkılardan bıkmayacak olmamdır. Gelgeç değildir bu şarkılar. 60'dan, 70'den, 80'den gelen, kaç nesili büyütmüş ve büyütmeye de devam eden şarkılardır. Gerçek müziğin anlamı budur ve keramet buradadır.
Evet belki bazıları gibi yüzlerce grup, kişi bilmeyebilirim, bilgisayarımda devasa bir müzik arşivine sahip değilimdir (maalesef bizim pc ile imkanı yok) ama ben kendimce en sevdiğim müziklere sahibim.

Bu ara sonunda pikap sahibi olduk. Arkadaşlara anlatıyorum dalga geçiyorlar benle, kaliteli olmaz ki sesi fln diye. Ya ben o şarkıları birde ruhlarıyla dinlemek için aldım o aleti. O şarkının yazıldığı tarihe dönmek için. Düşünmek için lan bu plağı ilk dinleyen neler hissetmiştir diye. Şarkının ilk çıktığı dönemlere gitmek için. İnanılmaz bir zevk ama. Tavsiye ederim. Bundan sonra pikap hep hayatımın bir parçası olacak...

Yani her ne kadar Türkiyede rock ve metali sırf farklı görünmek ve artistlik havalara girmek adına dinleyenler de olsa, bu beni pek ırgalamıyor. Çünkü kaliteli dinleyicilerinde varlığını biliyorum. Teenager'lığımın geçmesi evresindeyim. İddia ettikleri gibi 3-5 sene sonra bırakmadım, halen dinliyorum ve dinleyeceğim de. İlk dinlemeye çok bilgili ve müzikten gerçekten anlayan bir abi sayesinde Dokken-Alone Again ile başlamıştım. Hey gidi günler hey. O zamanlar 14 yaşımdaydım. Şimdi 24 yaşındayım, halen Alone Again'i ilk dinlediğim günkü gibi zevkle dinlerim.

Her ne kadar şu an imkanlarım el vermese de, ileride kendimce güzel bir plak ve müzik arşivim olacağına inanıyorum. Güzel konserlere gideceğim. Ve benim gibi rock ve metale gönlünü koymuş dinleyicileri gördüğümde daha bir mutlu olucam hep.

Aslanlarım yaa diyeceğim gülerek.

*Bu arada müzik köşesinide açtım canımcım...


-Scorpions-Dusk In The Wind
-Bon Jovi-Always
-Steppenwolf-Born To Be Wild
-Bob Seger-Bad Company
-Jefferson Airplane-Somebody To Love

Bugünlük bunlar yavrum;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^