22 Nis 2010

NANA

"Hey, Nana... İlk karşılaşmamızı hatırlıyor musun?"


Diye başlıyor Hachi'nin sıcacık sesiyle..Açıkçası hiçbir dizi beni bu kadar etkilememişti. En çok One Tree Hill'i severek izlemiştim lakin, yok abi bu Nana ondan da iyi dedim son bölümlerini izlerken dün.
Hikayemiz Osaki Nana ve Komatsu Nana'nın Tokyo'ya giden trende karşışamasıyla başlıyor. Osaki Nana;Blast isimli grupta vokalisttir, aynı grupta olan kuul adamımız Ren ile sevgilidir. Günün birinde Ren Tokyoya ünlü grup Trapnest'e katılınca onunla gitmeyi gururuna yediremez lakin bir süre sonra, kendi kader yolunu çizmeye ve vokalist çalışmaları için gider.

Komatsu Nana yani "Hachiko" sevgilisi Shojiu'nun üniversiteyi orda okumasından dolayı onun yanında olmak için Tokyo'ya gelir. Lakin erkek arkadaşı sepetleyince kendine bir ev arar ve kader iki Nana'yı 707 nolu daire'de tekrar buluşturur ve bu onların sıkı sıkı bağlarla bağlayacak dostluklarının başlangıcıdır. Sonra Tokyo'da Hachi erkek arkadaşının onu aldattığını öğrenecek,yeni aşklara yol alacaktır.

Diğer Nana'mız Osaki Nana ise memleketinde bıraktığı B.L.A.S.T (Black Stones) grubu tekrar toplanır..Vee olaylar iyice şekillenir..

Nana ve Hachi'nin yaşadığı daireyi çok sevdim açıkçası. O Nana'nın yaptığı el yapımı masa etrafında oturdukları, "çilekli" bardaklarıyla mutlu oldukları zamanlar, dostluğu,arkadaşlığı,sıcaklığı çok güzel yansıtıyor.
En etkileyen bölüm Blast'ın ay ışığında Nana'nın şu yukardaki masanın üstünde "Rose"u söylediği bölüm çok güzeldi..

Osaki Nana'ya baktığımızda çok tutkulu bir kadın görüyoruz. Şarkı söylerkenki karizması gerçekten etkileyici. Ve sanırım sigara olayının yakıştığı kadınlardan. Bunun yanı sıra çok kırılgan..Ve ayrıca gerçekten çok güzel bir hatun..

Hachi ise neşe timsali, küçük bir kız çocuğu olarak kalacak ruhlardan. En son bölümde bunu iyice görüyoruz :) Kafası karışık,birazda şıpsevdi, ki bu şıpsevdiliği başına iş açıyor bol bol..Ama aynı zamanda çok anaç bir küçük kadın denebilir.

Anime'deki Sex Pistols ve Vivienne Westwood hakimiyeti ise çok hoşuma gitti tabiki..Özellikle Vivienne yüzüğü ühühü çok güzel şey yahu.
Ve Ren'in kolyesi ayrıntısı da güzeldi..
Zaten ayrıntılara çok özen göstermiş Ai Yazawa, mesela Hachi'nin Trapnest posterini çıkardıktan sonra altının beyaz kalması, sonra duvarı boyaması falan hoşuma giden bir ayrıntıydı.

Replikleri ise çok vurucu gerçekten..Ben not aldım bazen..Ayriyetten konu müzik etrafında gelişince tabiki müzikleride araştırıyorsunuz..

Osaki Nana ve Blast müziklerini seslendiren;Anna Tsuchiya

Reira ve Trapnesti seslendiren ise;Olivia Lufkin

Şarkılar fena değil,hatta bazı yerlerdeki sözleri çok etkileyici..
Anime'nin ilk sezonu bitti,mangası ise devam ediyor. Lakin öyle bir bitti ki,len noldu şimdi diye kaldık. Aynı One Tree Hill 4. sezonun sonu gibi oldu.
Hoş şeyler olmamış ama Nana çekmiş gitmiş kötü bir olay sonucu(spoiler vermeyim)
Merakla bekliyoruz çizilmesini/çekilmesini
Haydin Ai,haydin haydinnn

5 yorum:

  1. Ya sigarayı bıraktığımdan beri önümde sigara içerler, kokusu gelir burnuma falan, hiç canım çekmez ama ne zaman Nana'nın kimi bölümlerini Youtube'tan tekrar izlemeye kalksam canım ölesiye sigara çeker, öylesine içiyor bu kadın sigarayı!

    Ayrıca Nana'nın benim hayatımdaki önemi çok fazla, eski ev arkadaşımla tam Nana'lar gibi yaşıyorduk, birbirine çok zıt karakterli görünen ama aslında her kadın gibi pek çok ortak noktaları olan iki kişiydik biz de koca evde, hatta bizde de tesadüfen ordaki gibi ev arkadaşım eşyalarını toplarken ben evde değildim, sonradan o sahneyi Nana'da görünce hüngür hüngür ağlamıştım!

    Ve ikinci sezon bir an önce başlasın arkadaşım! Lütfen lütfen lütfen lütfen!

    (Bir de ayrıntılar benim de çok hoşuma gidiyor ya Nana'da, o poster olayı dediğin gibi çok etkileyiciydi, çizimler çok ayrıntılı, diğer animelerin pek çoğunda kıyafetlere, mekanlara, eşyalara bu kadar özen gösterilmezken bu animede hepsinin ince ince çizilmiş olmasını da çok sevmiştim.

    Uzun lafın kısası yaşasın Osaki Nana, yaşasın NANA! Favori karakterim ve favori animemdir, üzerlerine tanımam! ^^

    YanıtlaSil
  2. yahu ben sigara sevmem benim bile canımı çektiriyodu hatun :)
    Gerçekten çok iyi bir karakter,Peyton Sawyer falan halt etmiş yanında o kadar yani :)

    İkinci sezon pek iç burkucu olacak gibi gözüküyor ama olsun,başlasın! :)

    Ai Yazawa'nın Paradise Kiss'e baktım geçen oda çok ayrıntılı,hatta o birazda modayada bulaşmış,yine tabi punk olayı mevcut,12 bölüm bişey onuda tavsiye ederim (ay bende tavsiye ediyorumya tereciye tere satmak gibi bişey oldu şimdi:)

    YanıtlaSil
  3. Ahaha yok canım ne demek öyle tereciye tere satmak falan bak hep duymuştum, konusunu bile bilmiyordum Paradise Kiss'in, ilk kez duydum neyle ilgili olduğunu, bundan sonra karşılıklı olacak bu tavsiyeler. :)

    (Bir de ilk yorumumda parantezi açıp sonra kapatmamışım ayh rezalet ahaha!)

    YanıtlaSil
  4. çizimler de harika.
    ayrıca one tree hill başlarda ne güzeldi, eğlenceliydi.
    sonra karmakarışık bir şey oldu, ben çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
  5. SweetLeaf;aman olsun bi parantezin lafımı olur :)

    Larien Beyinütüleyen;çizimleri çok iyi, hatta ben giydiklerine falan bayıldım eheh:)
    One Tree Hill güzeldi karıştırsalarda ama Peyton'la Lucas çıkınca bişeye benzer hali kalmadı gerçekten..

    YanıtlaSil

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^