4 May 2011

Vampirim, Vampirsin, Vampirler!

Jace Everett - Bad Things [True Blood]

Image and video hosting by TinyPic
Neredeyse yaklaşık bir aydır ardı ardına vampir dizisi izledim. Önce Vampire Diaries, sonra True Blood. Yanında birde Cadı serisinin Vampir kardeşli 3. kitabı Karanlığı okuyunca içim dışım kan oldu.
Kendimi bile vampir görür oldum üstte olduğu gibi düğünde çekilen şirin fotoğrafım oldu sana vampirella :)

Öncelikle Vampire Diaries'den başlayayım kritiğe. İlk başladığında 1 bölüm izleyip, Stefan'ı görüp işe yaramaz deyip, diziyi çöpe atmıştım. Yanılmışım. Sonuna kadar gelmediğim için Damon Salvatore'yi görememişim.
Onun o dillere pelesenk "Hello Brother" repliğine hayran kaldım. Ve izlemeye başladım. O dizi Ian Somerharder için izleniyor. Kadınlar onun için, erkekler Nina Dobrev için tamam. İkisi çıkıyorlarmış zaten.
Dizinin kitaplarında Elena karakteri sapsarı, boş kafalı bir kız. Stefan ise dehşet yakışıklı. Buradaki hatun esmer, akıllı, Stefan ise malın teki. Ama dizi bir şekilde izlettiriyor. Güya lisede geçiyor ama hiç ilim irfan aldıklarını görmedik. Varsa yoksa parti, eğlence ve sonunda birinin kanının içilmesi veya ölmesi, ekşın.
Tıvaylayt gibi içi boğmuyor, gerçi aşklı neli sahnelerde sıkıntı basıyor ama karakterler eğlenceli.
Ve Nina Dobrev Katerine karakterini çok iyi oynuyor. O cazgır, işveli, cilveli hallerini sevdim.
Heyecanla Stefan'a tekmeyi basıp Damon'a koşacağı günü bekliyoruz. Aslında romanın yaratıcısı aynı şeyi yapmaya çalışıyor ama yayınevi Stefancı. Kadını kovmuşlar. Oysa ki, Damon hayranı çok kişiyiz lan, biz istiyoruz halla halla (teen sıtayla)

Ve o bitince True Blood'a başladık. O işte tam benim kalemimmiş. Müzikler, yerler southern hava falan tam isteğim. Zaten Six Feet Under yaratıcısı Alan Ball var ardında. Tema müziği Jace Everett-Bad Things ile bağladı ilk anda ve 3. yada 4. bölümdü sanırım Lynyrd Skynyrd ile cila çektiler.
Başroldeki Sookie hanım kızımıza sinir olamıyorum çünkü Yeşim ablaya benziyor. Onuda severim ben. Ama şu bir gerçek ki, Anna Paquin'e sarı saç hiç yakışmıyor. Bence o yüzden bir çok kişiye aşırı itici geldi. Yoksa ben o hatunu severim, harika giyinir. Zamanında Elle dergisinde dolap detaylarını göstermişlerdi, kıyafetlerine hayran kalmıştım.

Bill'e gıcığım sevemedim gitti adamı. Aşkları öğğ getiriyor.

Eric Northman ise ne denir ki, adam taş oğlu taş. O nasıl bir vücut yahu, nesin sen.

O dizide en sevdiğim şey, diğer karakterlerdi. Mesela Tara ve Lafayette hastasıyım ben. Ölecekler diye korka korka 3 sezon geçirdim.
Ve Jason Stackhouse. 7 yaşında çocuk gibi nereye çeksen oraya giden, yüzünde o şapşal ifade ile mıncırma isteği duyduran manyak şey. Lynyrd Skynyrd tişörtüne kurban salak şey :)

Eric'in çocuğu Pam. Hatunun karizmasına hastayım. O soğuk, insanlığını aldırmış ifadesi, kıyafetleri.

Ve çatlak vampir Frankie. Ölmeseydi lan, çok eğlenceliydi o.

Dizinin tartışmasız en güzeli, kızıl bebek vampirimiz Jessica.

Yani dizinin yan karakterlerinde çok şey barınıyor. Tamam saçma bir yöne gitmiş olabilir ama baktığımız zaman kitaplarda o şekilde ilerliyor ve fantastik hikaye, gerçeğe uygun bulunmaması ayrı saçmalık, ona göre vampirlerin de olmaması lazım.
Sookie de Eric'le olsun adamın asabını bozmasın.

Image and video hosting by TinyPic
Bu arada yeni yazlık Gladyatör aldım. Altları Louboutin çakması kırmızı. Zımbalı zımbalı, görür görmez aşık oldum, o günden beridir aşk yaşıyoruz.
Ve Within Temptation'u özlemişim, uzun zaman oldu dinlemeyeli. Vampire Diaries'de vardı bu şarkı.

2 yorum:

  1. True blood yorumuna tamamen katılıyorum:)Sookie'nin ağızını yayarak konuşması ve salakça aşkları dışında diziyle hiçbir sorunum yok:)o dişlerini çıkarma sahneleri çok orjinal ;bizde olsa takma diş takarlardı :)))

    YanıtlaSil
  2. zoitsa; umarım vampirli bir dizi yapmaya kalkmayız diye düşündüm şimdi :))

    YanıtlaSil

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^