17 Ara 2011

Persephone/Aşağı İniş

Persephone (The Gathering of Flowers) by Dead Can Dance on Grooveshark



"Dürtme içimdeki narı, üzerimde beyaz gömlek var" der Birhan Keskin. Aklıma hemen Persephone gelir. Tanrıça çizimlerine başladım. Aslında derin bir araştırma yapma dönemindeyim. Buna Tanrıça tarotu kartlarım ilham verdi. Aşağıdaki yorum oradan zaten. İnanılmaz doğru çıkıyor ve şimdiye kadar kime baksam hep çıktı.

Persephone Demether ve Zeus'un kızıdır. Hades onu kaçırıp yer altına hapsetmeden önce masumca oynuyordu. Hades onu yer altına hapsetmek için nar çekirdekleri yutturdu. Yüzeyin altındaki her şeyin hükümdarı olduğu için, hayat kararlarımızı etkileyen şevki, motivasyon ve dürtülerimizi yönetir. Nar, masumiyetin altında yatan derin bilgeliğin yeniden doğuşunu simgeler.
Persephone İç benliğimize doğru bir inişe geçtiğimizi gösterir ve bu durumda geri çekilip, değerlendirme yaptıktan sonra yeni bir döneme geçiş için hazırlanmamız gerektiğini söyler.
Artık değişim kaçınılmazdır.
Gerçek bir ileri gidiş için heniz tanınmayan biri ile karşılaşma ya da benliğimizin yaşanmamış bir yanını keşfetmek şarttır.
Yolculuğumuzun devamını aydınlıkta değil, geride bıraktığımız gölgelerde bulacağımızı kehanet eder.


7 yorum:

  1. Gittikçe daha güzel çiziyorsun. Az çok çizim yapan biri olarak söylüyorum. Ben bakmadan çizemiyorum ama senin hayalgücün var, kıskanmıyorum desem yalan olur :)

    YanıtlaSil
  2. yaa sen ne kadar yeteneklisin! çizimlerine de, hikayeye de bayıldımm..

    YanıtlaSil
  3. Suspusningi; çok teşekkürler ^.^ elleri ve burunları çizemiyorum ya hatta düzgün yapmaya çalışırken batırıyorum bazen :)
    senin çizimleri de merak ettim şimdi ama

    Mia; canımsın ;))

    YanıtlaSil
  4. yine bayıldım çizimlere^^...nar figürünü ben de çok seviyorum ve evime de bi tane porselen nar aldım bereket getirsin diye ehehe...ilk nickim arinnaydı benim..hitit güneş tanrıçası...belki onu da çizersin bigün^^

    YanıtlaSil
  5. Maalesef en zoru da el ve surat çizimi ama burunlar da zamanla oturacaktır. Gözler ve göz makyajları hatta onlara verdiğin gölgelendirmeler çok hoş. Belki burun için bir dergiden bakıp kendi resmine uyarlamayı deneyebilirsin.
    Blogumda var birkaç eskisim ama normalde kara kalem çalışmarımızı a2 a3 kağıtlara yaptığımız için gösterebilecek bir örneğim yok :)

    YanıtlaSil
  6. valki; olabilir, sana ithaf ederim o çizimi hatta :) bende o porselen narlardan almayı düşünüyorum çok şık duruyor ^.^

    Suspusningi; senin çizimlerde çok iyi yahu, bayıldım vallahi bende anime tarzı çizemiyorum mesela çok denedim beceremedim :)
    Zaten bakıp çiziyorum bende senin gibi nette beğendiğim stock fotoğraflardan falan ama eller ve burunlara daha ağırlık vereyim diyorum.

    YanıtlaSil
  7. renklerini çok sevdim .
    Narın bereketi yağsın üzerimize :D
    bende çok istiyorum o porselan narlardan lakin turkuaz rengini bulamadım henüz :D

    YanıtlaSil

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^