20 Kas 2013

Prostetik Elf Kulakları



Prostetik işleriyle kafayı bozmuş durumdayım. En sonunda doğru olanı yapacağım ama zor bir iş hiç göründüğü gibi değil. 

Şimdi anlatsam nasıl yaptığımı muhtemelen bu ne ya diyeceksiniz çok uzun ve zahmetli bir iş. Altı üstü sivri kulak ama öyle değilmiş. 

Odam bir ara laboratuvar gibi oldu görüldüğü üzere :)


Elf kulaklarını çok uzun zamandır istediğimi aradığımı biliyorsunuzdur. Bu konuda en iyisi Aradani ama onların kulaklarını da sevmiyordum ben. Çok üstünkörü geliyordu, sadece Faun kulakları çok iyi ki, onları da polymer clay ile gayet halledebilirim. 

Sonra Marita kendi yaptı ve benim kulağa kar suyu kaçırdı. Günlerce nasıl yapıldığını araştırdım ve en sonunda işlemi buldum. 
Öncelikle dişçilerin ölçü malzemesi olarak kullandığı aljinat ile kulağımın kalıbını çıkardım. Sonra o kalıba alçı dökerek bir model hazırladım. Ve gerisi geldi öyle. 
Yazdan beridir en doğru kulağın peşindeyim ki, son yaptıklarım gayet olur olsa bile halen olmadı :)
Ve hayır satış yapmıyorum çünkü kişiye özel bir şey bu. 
Yani benim kulağıma olan başka birine olmuyor, denedik onu :)

Gliserin, Jelatin ve fondöten, biraz da su ile imal ediyoruz bunları. Tatlı tatlı oluyorlar :)
Benim sol kulak çok kolay oldu hiç sorun çıkarmadı, lakin sağ kulak çileden çıkardı, kalıp dağıldı, sonra tekrar çıkardık bu sefer alçı kalıplar tek tek kırıldı. O sağ kulak çok problemli. 
İlk yaptıklarım çok kaba saba iken son yaptıklarım fena değil. 

Tauriel kulağı oldu mesela bu
İstediğim aslında Arwen kulakları. Hayır Arwen cosplayi yapmak gibi bir densizliğe girişmeyeceğim. Kendimce bir elf kızı olmak niyetindeyim


Dün yuzuklerin efendisi gercekleri yazısını okurken, filme kullanılan prostetiklerin benim yöntemle yapıldığını fark ettim. Hatta çok şaşırdım, prof bir işe girişmişim meğerse diye. Liv Tyler kulakları arabada unutunca erimiş. Ki gliserin, jelatin ile yapılanlar çabuk erime tehlikesi var. Hatta Hobbite kulakları takmak istememe nedenim o. Erimeye başlarlarsa rezilliğe gel :)



Şu an aldığım tüm aljinatları tükettiğimden dolayı bir süre ara verdim olaya ama oluncaya kadar çalışmaya devam edeceğim. Bakalım nasıl bir elf kızı olacağım? :) 




8 yorum:

  1. Uuu vay canına ne ilginç yapılımı :) Hiç aklıma gelmezdi yüzüklerin efendisinde de bu yöntemi kullandıkları :) taktığın halini de gösterseydin merak ettim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu elbise falan bitince göreceksiniz :)) birde bir kere daha uğraşacağım

      Sil
  2. Çok güzel olmuşlar. Bloğunuz çok ilginç iyiki de bulmuşum :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. hemde nasıl, o gri elbiseyi giydiğim günü hayal etmeye çalışıyorum yok olmuyor :)

      Sil

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^