17 Ara 2013

The Hobbit: The Desolation of Smaug! günü.


Nihayet yazmaya elim gidiyor bugün. 

Geçen hafta resmen karın ağrılarıyla geçti. Biletler çıkmadı, son perşembe günü belli oldu seanslar. Biz Ankamall Cinemaximum'da en erken 11 seansında istiyorduk Zeyneple onun için erkenden Ankara ayazında düştük yollara. Babam sağ olsun bizi bıraktı, ilk defa bir Avm'ye çalışanlarla beraber girdik. 
Hemen sinemaya ışınlandık bir sürü kişi var! onlar ne ara geldi oraya falan olduk. 
Bu arada bizimle beraber çok hoş pelerinli, örgülü saçlı elf kostümüyle beraber gelen bir kız vardı. Nasıl kıskandım bilemezsiniz, son filme kostümsüz gidersem artık beni vurun! :)
Aslında kostümsüz gitme nedenim Tauriel nasıl bir şey bir bakayım ona göre son filme onun kostümünü dikerim diye düşünmemdi. İyi ki öyle yapmışım. Son filmde Gandalf olacağız asfsdd

Bir süre geçen gergin bekleyişten sonra Imax'in baş döndüren merdivenlerinden çıkarak, gözlüklerimizi alıp yerimizi de bulup, oturduk. Oturunca koca bir oh! çektim çünkü bir sene gün saymış, bir hafta da çılgına dönmüştüm. 

Sinema soğuk olduğundan dolayı elf pelerinli kız seni deli gibi kıskandım "o nasıl sıcak tutar diye düşüne düşüne bir hal olduk.

-BUNDAN SONRASI SPOİLER İZLEMEYEN KAPATSIN-

Film başladığında bu melodiyi duyup evinde hissedenler beri gelsin. Kostümle gitmesem de yüzüğümü takıp gittim ve Bilbo'nun her yüzüğe davrandığı sahnelerde yüzükle kanka oldum bende asfdh




Genel olarak filmi sevdim çünkü çok özlüyorum Orta Dünya'yı. Ama olmamış dediğim yerler de çok vardı.
En başta Peter Jackson'ın bu kitaptan üçleme çıkarmaya kasması yaptığı en büyük hata. Bir hatta bilemedin iki filmle harikalar yaratabilecekken, şimdi resmen Tolkien'in kemiklerini sızım sızım sızlatacak bir işe girişmiş.

Tauriel karakterinin kıyafetlerine, saçlarına falan fotoğraflarda bayılmıştım. Ama Evangeline Lily'in canlandıracağından dolayı bir temkinli yaklaşıyordum ki, kadını hiç sevmem.
Şimdi resmen nefret ediyorum. Bu kadar saçma bir karakter yarattığı için Peter Jackson affedilir mi bilemiyorum. Hikayede olmayan bir karakteri yaparsın ama ince ince işlersin, üstüne de iyi bir oyunculuk gelir, yine sevebilirdik. Ama bu kadar vasat bir elfi kabul etmiyoruz. Onun yerine Marita'yı oynatsaydı eminim daha iyi işler çıkarabilirdi. Yani her sivri kulak takan elf olmuyor Peter. Kaldı ki, o kulaklar da hiç olmuyor. Elf kulağı mı eşek kulağı mı? Faun bile değil.

Kadının sönük vasat oyunculuğu, çakma Arwen tavırları -Athelas olayına girmiyorum bile- interracial aşk saçmalığı, Legoas ile aşk üçgeni, felaketti. Resmen sinirlendim, boşu boşuna üç filmi doldurmak amacıyla ortaya konulan bir saçmalık, dünyanın en sahte aşkı.

Legolas'a gelirsek; adam Lotr'da genç çıtır şimdi ondan genç olması gerekirken tuhaflaşmış. Daha bronz ve kullandığı lensleri daha açık. Bundan dolayı suratında abuk bir ifade vardı. Birde kıskançlık tripleri falan hiç olmamış o adama. Ama Gimli göndermesi eğlenceliydi.

Thranduil benim favorilerimden. Lee Pace çok iyi canlandırıyor. O tacına zaten göz koydum. Belki ileride cosplay yaparım

Bard'ı oynayan adam da normal Orlando Bloom'a çok benziyordu. Onun kızlarından büyük olan da Peter'ın kızı. Nasıl büyümüş sıpa. Lotr'da Bilbo'nun hikaye anlattığı çocukların arasındaydı.

Sonra Beorn'u Tom Bombadil'i es geçtiği için kızan hayranları sevindirmek için eklemiş. Orada daha çok zaman geçirebilirlerdi ama Peter -ee ekledik ya ne tatava yapıyorsunuz diyebilir. Ama yine de onun evini, o sahneleri çok sevdim.

Thorin benim John Thornton'um. Ama bu filmde yer yer küçük Emrahlaşınca sinir olmuyor değilim.

Bence filmin en kilit sahnesi Sauron ve Gandalf'ın sahnesiydi. Resmen tırstım oralarda, ağzım açık kaldı. Bu üç filmin en iyi sahnesi hep o kalacak.

Ama olumsuzlukları Smaug tamamen götürdü. Benedict'e hayran kalmanın ötesinde, o ses ile evlenmek isteyen milyonlarca insan vardır. Kadın erkek ayırt etmiyorum. Onun çıktığı yerlerde on karış açık ağızla, kalp çarpıntılarıyla izledim. Martin Freeman'ın Hello diye girişi zaten efsaneydi. Uyandırdığını fark edince tavırları, oturuşu.

Sonu için çok kötüydü falan diyorlar da ne olacaktı yapraam? Herhalde orada bitecekti, adam üçleme çekmeyi kafasına koymuş, sen orada bitmeseydi diyorsun. Ha gerçekten bitince ne yani bitti mi olduğumuz bir gerçek tabii.

Çeviride danseden midilli, kuytuorman çok fenaydı.

O kadar saatin nasıl geçtiğini anlamadık. Falso yerleri, keşke böyle yapmasaydı dediğimiz yerleri çok olsa da severek, musmutlu ayrıldık sinemadan.

Ama şöyle bir gerçek var; biz LOTR filmlerini her iki ayda bir aynı heyecanla izleyen kişileriz. Hobbit filmleri günü yapacağımızı sanmıyorum. Belki yaparız tabii bilemem :)

Bizde Bilbo'lu bardaklardan yoktu çok içime oturdu.

O gün bol bol gezindik, hatıra olsun diye şu Noel babalı bardaklardan aldık. Güzeldi, daha çok yapmaya karar verdik, Açlık Oyunlarına gideceğiz bide :)




Ejderha yumurtaları ve kolyeleri çekilişim devam ediyor. 
Katılmak için buraya alalım sizi ^^


9 yorum:

  1. bütün tespitlerine katılıyorum sycocum^^...legolastaki gariplik aynen bir de daha yaşlı gözükmüş yine de her dem hastasıyım ehehe...taurielde sevdiğim tek detay saçları oldu...kulaklar konusunaaaa acayiiip takıldım ben deee aynen...bir de keşke blind guardian bard's song çalsaydı dedik bizim beylen...belki 3. filme gelir sürpiz olarak...son jenerik müziğini de hiç sevemedim nedense...yine de orta dünya can canan^^ <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orlando'nun şimdiki ve 2002'de olan normal hallerine baktım -evet üşenmedim- aslında çok abartı yaşlanmışlık yok. makyajına yordum bende :)

      Tauriel'in saçlarına ve kostümüne bayılıyorum halen ama sevmedim kendisini maalesef ya :(
      Soundtrack vasattı gerçekten.

      Sil
  2. O aşk üçgenini saçma bulanlardanım ben de... Aşk üçgeni için Kili'yi diğer cücelerden daha farklı, daha insansı yapmaları yetmiyormuş gibi bir de Legolas'ın o kıskanç tavırları... hiç yakıştıramıyorum valla. Aşk üçgeni olmasa çok çok çok daha iyi olurdu bence de.

    Hobbit temalı menü her yerde yokmuş sanırım. Ben İzmir'de izledim gerçi, ama her Cinemaximum'da da yok galiba :/ Bir yetmedi, ayrı ayrı 2 menü almıştık biz. Hobbitli bardaklar ve bardakların üstündeki minnak figürümsü şeyler de hatıra olarak kalacak ^_^

    Thranduil'in tacını feci sevdim, senden de bunun DIY yazısını, en kötü fotoğraflarını beklesem yüzsüzlük mü yapmış olurum acaba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benlki şimdi Cinemaximum'da vardır ama biz gittiğimizde afişi bile yoktu. Kıskanıyorum sizi :)

      O taca hayranım yapmayı düşünüyorum zaten, ama halen nasıl yapılır çözme aşamasındayım. Çözünce anlatımını tabii eklerim ;)

      Sil
  3. aynen Evangeline Lily ne alaka. olmayan bir karakter yarat ve o kadıjnı o şekilde oynat. bizim caanım legolas da yamak gibi bakınsın. yazık..

    ama ben filmi genel olarak çok ama çoook beğendim!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Legolasa yazık oldu bi Legolas kolay yetişmiyi! :))

      Sil
  4. Duygularıma tercüman olmuşsun :D Bard orlando ya Tauriel de arvene benzemesini anlamadm. Filmde sanki hep birilerini birilerine benzetmeye çalışmışlar :S Legolasında LOTR daki legolas oldugunu burda öğrendim.Legolasın babasıdır diye düşündüm isminin legolas oldugunu öğrenince dedesi mi acaba dedm ne biliyim Türklerdeki gibi elflerde de çocuga dedesinin ismini verme adeti vardır belki diye düşündüm :) Bu film cok gereksiz geldi bana 2 film olsa çok kaliteli iş olurdu diye düşünüyorum ama bu üçleme inatçılığı neden anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tauriel Arwen'in yanından geçemez orası kesin :)

      Üçleme inatçılığı kazanacağı paralardan olsa gerek.

      Sil
  5. Filmi yeni izlediğimden (yuh bana evet) spoiler uyarısından sonraki kısmı şimdi okudum ve kesinlikle %100 katılıyorum hepsine :)

    YanıtlaSil

sadece blog reklamlarını yapmak için gelenler lütfen yorum bırakmasın, o tip yorumları görüp yayınlamama kararı aldım.

onun dışında bloğuma uğrayıp, yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim ^_^